Żwirki i Wigury 2b
02-143 Warszawa
tel: +48 22 868 19 44, +48 503 050 189
czynne: pn - pt, godz. 7 - 17

Dlaczego Autoekspert jest drogi?

Głównym dostawcą części do Autoeksperta jest firma InterCars. Ceny części w Autoekspercie nie są wyższe od ich cen rynkowych, a wręcz Autoskpert oferuje je swoim usługobiorcom z atrakcyjnym upustem, którego wysokość reguluje umowa handlowa pomiędzy Autoekspertem a InterCars. Oznacza to, że ceny oryginalnych części w Autoekspercie nie odbiegają od standardowych cen rynkowych oraz pochodzą z oficjalnego źródła.

InterCars gwarantuje najwyższą jakość oferowanych części. Oznacza to, że naprawa serwisowa w Autoekspercie objęta jest specjalną gwarancją, która w przypadku wady danej części w okresie gwarancyjnym, zapewnia jej wymianę na koszt dostawcy.

Autoekspert nie może konkurować cenowo z ofertami niepełnymi. W przypadku cennika usług Autoekspert zawsze podaje cenę usługi pełnej.

Przykład 1:
Wymiana paska rozrządu obejmuje wymianę paska oraz rolek i napinacza. Zdarza się, że inne warsztaty podają w cenniku wyłącznie koszt paska, doliczając klientowi do wcześniejszej ceny koszt pozostałych elementów i dodatkowych roboczogodzin po wykonaniu usługi.

Przykład 2:
Wymiana sprzęgła obejmuje demontaż skrzyni, łożysk, wymianę kompletnego sprzęgła, mycie skrzyni. Tylko wykonanie wszystkich tych czynności można uznać za dobrze wykonaną usługę. W niektórych warsztatach w oficjalnych cennikach nie podaje się kosztów mycia skrzyni czy zdejmowania łożysk, tylko dolicza się je w momencie odbioru samochodu. Cennik Autoeksperta zawsze podaje koszt całkowity danej usługi, stąd niekiedy pojawia się osąd o wysokich cenach w naszym serwisie.

 

Jaka jest cena roboczogodziny w Autoekspercie?

Koszt roboczogodziny w Autoekspercie wynosi 85 zł netto. Ceny naszych usług ustalamy na podstawie własnego doświadczenia z samochodami poszczególnych marek i typowymi dla nich usterkami. Gdyby polegać na oficjalnych cennikach katalogowych, część standardowych usług kosztowałaby u nas trzykrotnie drożej, a z kolei do napraw bardzo skomplikowanych musielibyśmy dokładać. Nam zależy na rzetelnie wykonanej naprawie i pełnym zadowoleniu klienta, dlatego dużą część prostych usług oferujemy znacznie taniej od przyjętych standardów, zaś skomplikowane naprawy wyceniamy indywidualnie.

 

Za co Autoekspert nie pobiera opłat?

Konsultacje, wstępne oględziny samochodu przed umawianą naprawą, porady telefoniczne, niekiedy również diagnostyka a nawet wymiana niedrogich elementów, takich jak żarówka kierunkowskazu czy światła stop. To wszystko wynika z ludzkiego podejścia do drugiego człowieka. Chcemy, aby rozumiano nas i doceniano naszą pracę, dlatego staramy się również zrozumieć naszych klientów.

 

Czy w Autoekspercie dokonuje się chiptuningu?

Tak. Załoga Autoeksperta ma bogate doświadczenie z podnoszeniem mocy silników.
W wersji ekstremalnej w duecie z firmą Diatronic zdobyte podczas budowy samochodów do wyścigów na ¼ mili.
Obecnie na wyposażeniu serwisu Autoekspert znajduje się hamownia inercyjna, pozwalająca, oprócz diagnozowania usterek, na pomiary samochodów, których moc podnosi się na życzenie klientów. Autoekspert oferuje zmodyfikowane ale bezpieczne mapy do silników wysokoprężnych i benzynowych.

 

Czy chiptuning jest bezpieczny dla silnika i podzespołów?

Istnieje pewien zapas bezpieczeństwa. Wynika on z tolerancji producenta na umiejętności i zacięcie kierowców nabywających nowe auta. Producent nie wie kto będzie użytkował dane auto i w jaki sposób, dlatego musi zapewnić sobie margines bezpieczeństwa, aby samochód w okresie gwarancyjnym tolerował różne zachowania kierowcy. Stosując chiptuning czyli elektroniczną modyfikację wykorzystujemy właśnie ten margines. Każdy klient Autoeksperta, korzystający z usługi podniesienia mocy, jest instruowany w jaki sposób optymalnie wykorzystać większą moc swojego samochodu, tak, aby nie narazić silnika i innych podzespołów na przeciążenia lub awarię.

 

Jakie podzespoły samochodu po chiptuningu są narażone na szybsze zużycie?

1. Skrzynie automatyczne.

Mogą stanowić problem jeżeli przesadzimy z mocą i maksymalnym momentem obrotowym. Z większej mocy należy korzystać rozważnie. Nie zalecamy codziennych wyścigów od świateł do świateł.

2. Turbiny.

Nie zalecamy ciągłej jazdy po autostradzie z pedałem gazu wciśniętym w podłogę w samochodzie załadowanym do granicy ładowności. Mają wówczas prawo urwać się łopatki turbiny, która w standardzie obliczona jest na mniejsze przeciążenia. Modyfikacja elektroniczna ma głównie na celu zwiększenie zapasu mocy i bezpieczeństwa dla sytuacji krótkotrwałych, jak sprawne wyprzedzanie.

3. Koło dwumasowe.

Najczęstszymi przyczynami awarii dwumasowego koła zamachowego są: jazda na bardzo niskich obrotach w trybie miejskim, wibracje z powodu wybitych elementów układu przeniesienia napędu, przegrzanie, częste utrzymywanie pracującego silnika na biegu jałowym, aby napędzać klimatyzację. Zwiększenie mocy silnika nie ma bezpośredniego wpływu na stan koła dwumasowego, tylko kultura jazdy danego kierowcy.

 

Czym różni się hamownia inercyjna od hamowni obciążeniowej?
Która jest lepsza?

Hamownia inercyjna, która jest na wyposażeniu Autoeksperta pozwala mierzyć moc samochodów z napędem na jedną oś. Urządzenie ma możliwość rozbudowy na wersję obciążeniową.

Obciążeniowa hamownia na jest bardzo przydatna do długich i dokładnych pomiarów, potrzebnych z reguły przy poważnych modyfikacjach (podniesienie mocy z 200 do 600 KM). W takich modyfikacjach potrzebujemy większą część czasu poświęcić na dostrajanie silnika, dlatego potrzebne jest obciążenie. Takie kosztowne, wymagające ogromnych nakładów pracy i czasu, modyfikacje zdarzają się w Autoekspercie niezmiernie rzadko. Niewiele osób dysponuje funduszami na modyfikacje liczone wielokrotnościami wartości samochodu bazowego.

Hamownia inercyjna, oprócz zrobienia pomiaru mocy maksymalnej, umożliwia sprawdzenie czy silnik samochodu pracuje zgodnie z parametrami podanymi przed producenta. Jeżeli nie jesteśmy pewni co do mocy, hamownia inercyjna umożliwia postawienie dokładniejszej diagnozy.

Pomiary hamowni inercyjnej są rzeczywiste. Należy pamiętać, że nie ma idealnych samochodów i idealnych silników. Jeżeli producent gwarantuje 150KM i 360Nm w silniku diesla, oznacza to, że jest to minimum, jakie dany silnik powinien zapewnić. Może się okazać, że dany silnik oferuje kilka KM i Nm więcej. Żaden silnik nie jest silnikowi równy. Żeby zapewnić to minimum, producent zakłada pewien margines mocy ponad ten standard. Wszystko zależy też od tego, jak nowy silnik się ułoży, czyli zostanie dotarty.

 

Czy silniki nadal się dociera?

Nowe silniki się układają. Nie można zatrzeć nowoczesnego silnika, nie jest to możliwe, jeśli silnik nie jest wadliwy. Wszystkie elementy silnika, które są ze sobą spasowane, mają na początku większe tarcie i w pierwszym okresie użytkowania muszą się ze sobą ułożyć. Silniki diesla z reguły układają się po przebiegu 15 tysięcy, zaś benzynowe nieco szybciej. Wynika to z konstrukcji silników: benzynowe mają większe luzy montażowe a diesel jest ciaśniejszy. W silniku układają się takie elementy jak panewki, łożyska ślizgowe, pierścienie tłoka, zawory. Po ułożeniu silnik staje się nieco cichszy. Użytkownicy nowych samochodów zauważają te zmiany z reguły po przejechaniu 10-15 tys. kilometrów.

 

end faq