Historia Firmy Auto-Ekspert

Gdy mały Radek Wojdyna, póżniejszy założyciel firmy Auto-Ekspert, w wieku 10 lat rozłożył na czynniki pierwsze wysłużoną motorynkę, stało się jasne, że jego życiową pasją będzie naprawa wszystkiego, co się rusza na szosie. Kilka lat później trzymał już w ręku dyplom technika samochodowego, umożliwiający mu realizację tych marzeń. Pierwsze kroki w zawodzie stawiał 12 lat temu w prywatnym warsztacie przy ul. Ostroroga w Warszawie. Przełożeni szybko docenili jego umiejętności, powierzając mu naprawę samochodów zachodnich marek, co było w owym czasie nie lada wyróżnieniem. Wkrótce otrzymał odpowiedzialne zadanie: remont silnika Wankla. Silniki benzynowe i diesla nie miały już wtedy dla niego tajemnic.

Dwa lata póżniej zaproponowano mu pracę w Autoryzowanej Stacji Citroena, gdzie bardzo gruntownie poznał tajniki elektryki i elektroniki samochodowej. Następnie pracował w Autoryzowanej Stacji Forda na Bemowie, skąd z opinią świetnego fachowca w dziedzinie mechaniki i elektroniki samochodowej przeszedł do Autoryzowanego Serwisu Volvo, BMW i Nissana. Tu dalej rozwijał swoje umiejętności, mając do czynienia z samochodami o wiele bardziej zawansowanymi technologicznie, niż wiekszość aut jeżdżących po polskich drogach. Jako że wieści o dobrych i twórczych fachowcach posiadających wiedzę o każdym etapie naprawy samochodu roznoszą się szybko, został zauważony przez szefów ASO Toyoty i zatrudniony na stanowisku mechanika-elektronika.

Dążąc do uzyskania większej samodzielności zawodowej, w 1999 r. rozpoczął pracę jako szef serwisu obsługującego duże floty samochodowe. Pozwoliło mu to na zdobycie doświadczenia w organizacji pracy serwisu, magazynu, dostaw, obsługi klientów i rozliczeń finansowych. I tu zaczyna się właściwa historia firmy Auto-Ekspert. W 2001 roku Radosław Wojdyna otworzył własny warsztat, który od samego początku korzystał z najlepszych wzorów stosowanych w serwisach autoryzowanych. Wieloletnie doświadczenie pozwoliło stworzyć na niewielkiej powierzchni profesjonalny punkt napraw i kompleksowej obsługi klientów. Klient zawsze mógł tu uzyskać wyczerpujace informacje na temat swojego samochodu, dbano o jego komfort i zadowolenie. Firma od samego początku inwestowała w najlepsze narzędzia i urządzenia elektroniczne, w tym komputery diagnostyczne, pozwalające na szybkie wykrycie istniejących usterek. Po półtorarocznej działalności dwustanowiskowy warsztat nie był już w stanie obsłużyć rosnącego grona zadowolonych klientów. W związku z tym podjęto decyzję o przeniesieniu warsztatu do większego pomieszczenia przy ul. Żwirki i Wigury 2B.

Obecnie warsztat posiada cztery stanowiska naprawcze. Na dwóch z nich zlokalizowane są podnośniki, pierwszy dwukolumnowy mechaniczny o nośności 3t, drugi dwukolumnowy hydrauliczno-pneumatyczny o nośności 3.5t.

W serwisie znajduje się również profesjonalnie wyposażone stanowisko wulkanizacyjne, świadczące pełen zakres usług związanych z wymianą i wyważaniem kół oraz naprawą uszkodzonego ogumienia i felg. Ponadto oferta obejmuje szeroką gamę opon i felg - stalowych oraz aluminiowych. Dobór felg aluminiowych odbywa się przy zastosowaniu komputerowego programu graficznego, który ułatwia wybór konkretnego modelu. Dla klientów instytucjonalnych przewidzieliśmy specjalny cennik flotowy z cenami uzależnionymi od ilości posiadanych i serwisowanych w naszym punkcie pojazdów. Warsztat wyposażony jest w profesjonalne narzędzia (firmy FACOM), komputer diagnostyczny Magnetti Marelli obsługujący 95% aut obecnych na polskim rynku, oraz specjalistyczny komputer VAG do diagnostyki samochodów z grupy VW. Serwis posiada stacje do napełniania i odzyskiwania czynnika chłodniczego klimatyzacji oraz urządzenia do sprawdzania jej szczelności. Punkt napraw jest również wyposażony w urządzenia do kontroli kompresji w silnikach benzynowych i diesla oraz w profesjonalne narzędzia do naprawy jednostek sterujących silnikami.

Serwis wykonuje m.in. następujące usługi: 1) Przeglądy okresowe wszystkich marek ze specjalizacją marki Opel 2) Naprawy bieżące i naprawy główne (remonty jednostek napędowych, elektryka i elektronika wysoko specjalizowana) 3) Naprawy blacharsko-lakiernicze 4) Prowadzenie rejestru obsługiwanych samochodów, zawierającego ich dane eksploatacyjne i informacje o dokonanych naprawach, w specjalistycznym systemie komputerowym Habitus dla serwisów samochodowych (system używany w serwisach BMW i JAGUARA), co umożliwia bieżącą kontrolę stanu floty klienta. 5) Kontrole przed badaniami technicznymi wymaganymi przez prawo drogowe, załatwianie formalności związanych z tymi badaniami. 6) Usługę "door to door" i inne, realizowane przy użyciu własnej auto-lawety. Liczne szkolenia, jakie przechodzi na bieżąco załoga serwisu, wymuszone ciągłym postępem technicznym w dziedzinie motoryzacji, pozwalają na szybkie i profesjonalne diagnozowanie usterek, co oszczędza czas klienta i eliminuje zbędną wymianę części. Posiadamy własny magazyn części zamiennych, co pozwala na sprawną naprawę samochodu i oszczędności związane z pozyskaniem materiału do realizowanej usługi, a to z kolei przekłada się na zmniejszenie kosztów naprawy. Drobne naprawy są realizowane na zasadzie "dobrej współpracy"

powrót na stronę główną