Znacie słynną serię X marki BMW? (Pytanie retoryczne 😉 ) Jak nie z autopsji, to pewnie z widzenia. Bo te auta lubią zwracać na siebie uwagę swoimi potężnymi gabarytami, oryginalnością i charakterem, dynamiką i tym wszystkim, za co kochamy BMW. Seria X to SUV-y marki BMW, czyli coraz częściej pożądane samochody na polskich, wyboistych drogach, łączące zalety kilku modeli aut na raz. Dlatego specjalnie dla Was porównaliśmy najpopularniejsze modele BMW serii X5. Które i dla kogo? Które najlepsze i w jakiej kategorii? Typowe usterki, ale i mocne strony BMW X. Dajcie znać, czy się z nami zgadzacie.

BMW serii X w 7 odsłonach

BMW serii X to, nie ma co ukrywać, najbardziej dochodowa linia aut tego koncernu. I chyba najbogatsza linia SUV-ów w ogóle w motoryzacji. Nic dziwnego, że coraz to nowsza generacja BMW X to coraz więcej bajerów i udogodnień dla kierowców. Po to, aby zadowolić te najbardziej wybredne gusta.

Ale od początku…

Krótka i bardzo ogólna charakterystyka całej serii X:

  • BMW X1: E84 (2009 – 2015), F48 (od 2015 roku).

Pierwsze i najmniejsze SUV-y marki BMW w dwóch generacjach. Stylistycznie podobne do serii 1 oraz X3, a konstrukcyjnie do BMW serii 3 (E90). Samochód najlepszy do miasta. Więcej n.t. najnowszej generacji X1 tutaj >> 

  • BMW X2: F39 (od 2017 roku), M35, M35i.

To tzw. crossover coupe, brat bliźniak X1, ale bardziej stylowy i zjawiskowy niż jego poprzednik. Więcej tutaj >>

  • BMW X3: I E83 (2003-2010), II F25 (od 2010 roku).

Bardziej kompakt niż auto typowo terenowe, ale jak na BMW serii X przystało. Gabarytowo duże i wizualnie drapieżne. Zgadzasz się? >>

  • BMW X4: F26 (od 2014 roku).

SAC (Sports Activity Coupe) to średniej wielkości SUV coupe, co widać po obniżonym dachu i mniejszym bagażniku. Bardziej design niż funkcjonalność, jak przy większych SUV-ach z tej samej rodziny. Zobaczcie sami >> 

  • BMW X5: I E53 (1999-2006), II E70 (2006-2013), III F15 (2013-2018), IV G05 (od 2018 roku).

Najbogatsza linia generacji BMW serii X i też jedna z droższych. Czy warto? Przekonajcie się w dalszej części tekstu. Pomarzyć zawsze można 😉 >> 

  • BMW X6: E71 (2009-2014), F16 (od 2014 roku).

Tym razem SAV, czyli Sports Activity Vehicle – bawarski eksperyment z sylwetką X5 E70, tylko bardziej coupe. Wyjątek wśród SUV-ów BMW ze względu na początkową wersję 4-osobową przy standardowych 5 i 7-osobowych X-ach. Znajdź różnice pomiędzy X5, a X6 >> 

  • BMW X7: premiera w 2019 roku.

Niektórzy piszą, że czołg, inni, że luksusowy SUV dla najbogatszych. Jedni kochają go za potęgę i dynamikę, drudzy nienawidzą za cenę. Jaki jest najnowszy model BMW serii X? Chociaż zobacz >>

Porównywarka: BMW serii X5 – majstersztyk za miliony?

Można by napisać książkę ponad 100-stronicową na temat wad i zalet każdej z generacji BMW serii X. Ale na początek skupmy się na X5. Według „internetów” i w opinii kierowców to obok dużo tańszej trójki X3, najpopularniejszy model z X-ów w Polsce. Co takiego ma w sobie, że zwraca na siebie tak mocno uwagę?! Sprawdźmy!

BMW X5 to aż cztery generacje, od 1999 roku po dzień dzisiejszy:
– BMW X5 I E53 (1999-2006),
– BMW X5 II E70 (2006-2013),
– BMW X5 III F15 (2013-2018),
– BMW X5 IV G05 (od 2018 roku).

Specjalnie dla Was zestawiliśmy ze sobą dwa różne modele X5 z tego samego 2013 roku. Porównywarka BMW serii X5 – E70 czy F15?

Sylwetka – wymiary:

E70: długość – 4857 mm, szerokość – 1933 mm, wysokość – 1776 mm, rozstaw osi – 2933 mm, zwis przedni – 864 mm, zwis tylny – 1060 mm. Wymiary wewnątrz: odległość od siedziska przedniego do dachu – 998 mm, odległość od siedziska tylnego do dachu – 991 mm. Wymiary bagażnika: maksymalna (siedzenia złożone) – 1870 l, minimalna (siedzenia rozłożone) – 650 l.

F15: długość – 4886 mm, szerokość – 1938 mm, wysokość z anteną – 1762 mm, rozstaw osi – 2933 mm, zwis przedni – 890 mm, zwis tylny – 1063 mm. Wymiary wewnątrz: odległość od siedziska przedniego do dachu – 1029 mm, odległość od siedziska tylnego do dachu – 985 mm. Wymiary bagażnika: maksymalna (siedzenia złożone) – 1870 l, minimalna (siedzenia rozłożone) – 650 l.

Silniki – dane techniczne:

E70: Benzyna – xDrive35i 306KM 225kW, xDrive50i 407KM 299kW. Diesel – xDrive M50d 381KM 280kW, xDrive40d 306KM 225kW.

F15: Benzyna – xDrive35i 306KM 225kW, xDrive50i 450KM 331kW. Diesel – M50d 381KM 280kW, sDrive25d 218KM 160kW, xDrive25d 218KM 160kW, xDrive25d 231KM 170kW, xDrive30d 258KM 190kW, xDrive40d 313KM 230kW. Hybryda – xDrive40e 313KM 230kW 2015-2018.

Typowe usterki w modelach X5:

Poniżej przedstawiamy Wam powody oraz usterki, z którymi zgłaszali się do naszego serwisu kierowcy wspomnianych modeli BMW serii X5:

E70: przegląd, serwis klimatyzacji,, wymiana sterownika świec żarowych, wymiana elektrozaworu sterowania turbiny, wymiana zaworu EGR, wymiana czujnika poziomu oleju, wymiana separatora oleju, wymiana węży gumowych układu chłodzenia, wymiana chłodnicy EGR, wymiana przewodów podciśnienia, czujnik przepływu powietrza i temperatury powietrza

F15: przegląd, przegląd klimatyzacji, kontrola układu recyrkulacji spalin, test szczelności układu dolotowego.

A z czym Wy się borykacie w swoich X5-tkach? Co Wam najbardziej uprzykrza życie i co Was najwięcej w naprawie kosztowało? Czy zdarzają się awarie, które się powtarzają?

Mocne strony:

E70: wielkość i stylistyka auta, dynamika na duży plus – brak problemów z rozpędzeniem giganta w krótkim czasie, napęd 4×4, 2 skrzynie biegów do wyboru – 6 i 8-stopniowa, ogólnie silniki doprecyzowane przez Bawarczyków prawie do perfekcji, komfortowe zawieszenie – układy wielowahaczowe i miechy pneumatyczne, doskonałe własności jezdne – na asfalcie!, oświetlenie LED (2013 rok), bogate wyposażenie auta, bezpieczeństwo – 4 na 5 gwiazdek testach NHTSA.

F15: dobre własności jezdne po lekkim terenie, dynamika auta, ekonomiczne w paliwie w porównaniu do konkurencji (przy 90 km/h spalanie na poziomie ok. 5,5 l/100 km), praktyczne – duży bagażnik, ergonomiczne, wizualnie elegancko się prezentuje, dobre przeniesienie napędu (układ jezdny), idealnie dobrana skrzynia biegu, która dostosowuje się do stylu jazdy, duża i wygodna przestrzeń dla kierowcy i pasażerów, bogate wyposażenie, bezpieczne.

Cena modeli z 2013 roku dzisiaj (źródło: otomoto.pl):

E70: od ok. 80 tys. zł do ok. 120 tys. zł.
F15: od 150 tys. zł do ok. 200 tys. zł.

BMW serii X5 – dla kogo jest ten samochód?

Nie lubimy uogólniać i szufladkować, ale prawie każde auto ma swoje określone przeznaczenie, które najczęściej wynika z jego wielkości i parametrów technicznych. Kupując drogie auto, czy to BMW serii X czy inny samochód tej klasy, trzeba liczyć się z nietanią naprawą. Mimo ceny, nie jest to samochód bez wad i dla każdego. Zarówno E70, jak i F15, które gabarytowo są do siebie podobne. To bezpieczne modele auta rodzinnego lub dla biznesmena, na bliższe i dalsze wojaże. Im mocniejszy silnik, tym jego utrzymanie bywa droższe w naprawie. Z ekonomicznego punktu widzenia (ilość zużytego paliwa na 100 km) – wygrywa tutaj BMW X5 F15. Resztę pozostawiamy Waszej osobistej ocenie.

Masz pytania lub wątpliwości przed zakupowe odnośnie BMW serii X? Zapraszamy Was do kontaktu >>

Źródła informacji o BMW serii X:

Baza danych Integra serwisu AUTOEKSPERT
https://www.auto-swiat.pl/katalog/bmw
https://www.bmw.pl/pl/all-models/x-series
https://pl.wikipedia.org/wiki/BMW_X5
https://www.autocentrum.pl/dane-techniczne/bmw/x5/

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Name *