Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

KOMPLEKSOWO SAAB | OPEL | BMW | VW

Żwirki i Wigury 2b 02-143 Warszawa
tel.: 22 423 73 73 | 22 868 19 44 | czynne: pn - pt, godz. 7 - 17


 

 


 

Skąd biorą się części zamienne montowane przez mechaników Auto Ekspert?

Firma Auto Ekspert zaopatruje się w oryginalne części zamienne bezpośrednio u producenta lub u renomowanych dostawców. Ceny części zamiennych utrzymane są na poziomie cen rynkowych.

Nasi dostawcy gwarantują najwyższą jakość dostarczanych produktów. Oznacza to, że naprawa serwisowa w Auto Ekspert objęta jest specjalną gwarancją, która w przypadku wady danej części w okresie gwarancyjnym, zapewnia jej wymianę na koszt dostawcy.

 

Jak wyceniane są usługi w Auto Ekspert?

Ceny naszych usług ustalamy na podstawie własnego doświadczenia z samochodami poszczególnych marek. Gdyby polegać na oficjalnych cennikach katalogowych, opracowanych przez certyfikowanych rzeczoznawców, część oferowanych przez Auto Ekspert usług kosztowałaby dużo więcej, zaś w przypadku napraw bardzo skomplikowanych usługa mogłaby okazać się nierentowna. Zależy nam na rzetelnie wykonanej naprawie i pełnym zadowoleniu klienta, dlatego dużą część prostych usług oferujemy znacznie taniej od przyjętych standardów, zaś skomplikowane naprawy wyceniamy indywidualnie. W wielu przypadkach ceny usług są negocjowane i ustalane bezpośrednio z klientem.

 

Za co Auto Ekspert nie pobiera opłat?

Konsultacje, wstępne oględziny samochodu przed umawianą naprawą, porady telefoniczne, niekiedy również diagnostyka, a nawet wymiana niedrogich elementów, takich jak żarówka kierunkowskazu czy światła stop. Zależy nam na sympatii naszych klientów. Chcemy, aby rozumiano nas i doceniano naszą pracę, dlatego staramy się również zrozumieć naszych klientów.

 

Czy chiptuning jest bezpieczny dla silnika i podzespołów?

Wiele przywożonych do naszego serwisu samochodów to auta poddane chiptuningowi. Niestety, wiele awarii lub szybsze zużycie elementów eksploatacyjnych są spowodowane chiptuningiem. Wg producentów istnieje pewien zapas bezpieczeństwa, w ramach którego poruszają się renomowaniu tunerzy danych marek. Wynika on z tolerancji dotyczącej umiejętności i zacięcia kierowców nabywających nowe auta. Producent nie wie, kto będzie użytkował dany pojazd i w jaki sposób, dlatego musi zapewnić sobie margines bezpieczeństwa, aby samochód w okresie gwarancyjnym tolerował różne zachowania kierowcy. Stosując chiptuning czyli elektroniczną modyfikację wykorzystywany jest właśnie ten margines. Jednak powoduje to przenoszenie na podzespoły samochodu znacznie większej mocy i momentu obrotowego. W przypadku chipowanych samochodów z silnikiem diesla, znacznie szybciej zużywa się koło dwumasowe.

Każdy klient firmy Auto Ekspert jest instruowany, w jaki sposób optymalnie wykorzystać większą moc swojego samochodu, tak, aby nie narazić silnika i innych podzespołów na przeciążenia lub awarię.

 

Jakie podzespoły samochodu po chiptuningu są narażone na szybsze zużycie?

1. Skrzynie automatyczne.

Mogą stanowić problem jeżeli przesadzimy z mocą i maksymalnym momentem obrotowym. Z większej mocy należy korzystać rozważnie. Nie zalecamy codziennych wyścigów od świateł do świateł.

2. Turbiny.

Nie zalecamy ciągłej jazdy po autostradzie z pedałem gazu wciśniętym w podłogę w samochodzie załadowanym do granicy ładowności. Mają wówczas prawo urwać się łopatki turbiny, która w standardzie obliczona jest na mniejsze przeciążenia. Modyfikacja elektroniczna ma głównie na celu zwiększenie zapasu mocy i bezpieczeństwa dla sytuacji krótkotrwałych, jak sprawne wyprzedzanie.

3. Koło dwumasowe.

Najczęstszymi przyczynami awarii dwumasowego koła zamachowego są: jazda na bardzo niskich obrotach w trybie miejskim, wibracje z powodu wybitych elementów układu przeniesienia napędu, przegrzanie, częste utrzymywanie pracującego silnika na biegu jałowym, aby napędzać klimatyzację. Zwiększenie mocy silnika nie ma bezpośredniego wpływu na stan koła dwumasowego, tylko kultura jazdy danego kierowcy.

 

Czy silniki nadal się dociera?

Nowe silniki się układają. Nie można zatrzeć nowoczesnego silnika, nie jest to możliwe, jeśli silnik nie jest wadliwy. Wszystkie elementy silnika, które są ze sobą spasowane, mają na początku większe tarcie i w pierwszym okresie użytkowania muszą się ze sobą ułożyć. Silniki diesla z reguły układają się po przebiegu 15 tysięcy, zaś benzynowe nieco szybciej. Wynika to z konstrukcji silników: benzynowe mają większe luzy montażowe a diesel jest ciaśniejszy. W silniku układają się takie elementy jak panewki, łożyska ślizgowe, pierścienie tłoka, zawory. Po ułożeniu silnik staje się nieco cichszy. Użytkownicy nowych samochodów zauważają te zmiany z reguły po przejechaniu 10-15 tys. kilometrów.

 

end faq

Góra ^