marka-auta-a-charakter-kierowcy

Pokaż mi swój samochód, a powiem Ci kim jesteś! Nie tylko kolor auta, ale także jego marka, ma duże znaczenie w przypadku charakteru kierowcy. Kupujemy określone modele pojazdów nie tylko dlatego, że są sprawdzone, mniej awaryjne i oszczędniejsze w eksploatacji. Kierujemy się także wyborem konkretnego logo, widniejącego na masce pojazdu. Bo marka auta to pewna subkultura, do której chcemy należeć. Ale czy to faktycznie określa nas z charakteru, jakim kierowcą jesteśmy?

Kierowcy BMW są najmniej kulturalni i agresywni

Według ankiety brytyjskiego kanału telewizyjnego Dave (2017) to kierowcy BMW należą do tych najmniej uprzejmych na drogach. Aż 56 procent głosujących zadecydowało, że miało choć jedną nieprzyjemną sytuację z właścicielami BMW modelu M3.

Słynna „trójka” to bardzo dobre auto – Kultowa trójka, czyli BMW serii 3 – wady i zalety >> Szkoda tylko, że cieszy się tak złą opinią wśród większości społeczeństwa, nie tylko w Wielkiej Brytanii. Gdyby to w Polsce przeprowadzono podobny ranking, prawdopodobnie wnioski byłyby niestety podobne.

Trójkami jeżdżą w większości młodzi kierowcy, którzy poprzez swoje brawurowe i agresywne zachowania na drogach, są przyczyną wielu niebezpiecznych sytuacji. Wystarczy posłuchać wiadomości dotyczących tragicznych wypadków samochodowych, to niestety w większości z nich uczestniczy samochód marki BMW. Wypadki śmiertelne spowodowane są przede wszystkim nadmierną prędkością, a auta po wypadku są tak zgniecione, że ciężko czasami odgadnąć, jaki to w ogóle model samochodu.

Obok zwycięzcy BMW M3, na czarnej liście niekulturalnych i nieuprzejmych kierowców znaleźli się następująco: Range Rover na drugiej pozycji i Audi TT – miejsce trzecie. Najciekawszy jest jednak fakt, że wszystkie te marki dotyczą samochodów klasy premium, na które nie każdy (ze względu na cenę) może sobie na nie pozwolić. Czyżby poziom kultury kierowcy malał proporcjonalnie do jego wyższych zarobków i większej zasobności portfela?

Oczywiście ranking rankingiem i nie wolno uogólniać, bo kierowca kierowcy nierówny, niezależnie od marki auta, którym się porusza po naszych drogach. Choć tego typy wyniki badań dają trochę do myślenia.

Najbezpieczniej jeżdżą właściciele MINI

Powołując się na powyższy, brytyjski ranking, najmilej wspomniano w nim o kierowcach MINI. Jednym słowem – stajnia BMW rozpoczyna i zamyka ranking kultury na drodze.

Choć samochód MINI też ma swoje osiągi prędkości i potrafi szybko jeździć, jednak nie o to tu chodzi. W przypadku właścicieli MINI, najważniejsza jest radość z jazdy. Pasjonaci tych pojazdów stawiają na pierwszym miejscu, nie brawurową jazdę po mieście, ale komfort i frajdę z prowadzenia samochodu. MINI to po prostu sposób na życie – Mały, ale wariat >>

Dlaczego MINI? Bo według badanych to auto popularne wśród płci pięknej, która znakomicie sobie radzi z kulturą na drodze. A może akurat MINI, bo to ikona Wielkiej Brytanii? Podobno ego kierowców i ich negatywny stosunek do innych ludzi, rośnie wraz z rozmiarem auta. I pewnie coś w tym jest.

Pytanie zatem, jakby to wyglądało w polskim zestawianiu? Który kierowca, jakiego modelu i której marki zasłużyłby na miano tego najprzyjemniejszego w kontakcie na drodze? Skoda, Toyota, Volskwagen czy może Ford i Opel? To pytanie otwarte.

Choć przeglądając polskie fora internetowe, można zauważyć pewne zbieżności i stereotypowe opinie o kierowcach określonych marek. Skoda i Dacia to samochód dla starszego pokolenia, natomiast Fordem, Oplem i Fiatem jeździ statystyczny Polak, niczym szczególnym się nie wyróżniając. Co ciekawe, że jeśli jeździsz starym oldschoolowym Mercedesem, to doceniasz dobre rzemiosło i masz pasję do aut zakodowaną już we krwi. Zaś w najnowszym modelu tej niemieckiej marki, robisz to wyłącznie dla szpanu lub prestiżu.

Kolor auta, a charakter kierowcy?

Kolor samochodu ma podobno ogromny wpływ na bezpieczeństwo na drodze. Co wykorzystują także agenci ubezpieczeń, biorąc ten czynnik pod uwagę przy kalkulowaniu polisy OC. Najbezpieczniejsze są auta jasne: białe, beżowe, żółte, a najmniej te czerwone i podobno niebieskie.

Oczywiście ma to znaczenie głównie w przypadku możliwości wyboru i zakupu samochodu nowego, prosto z salonu.

I tak kolejno, wg najczęściej spotykanych na drogach aut w kolorze…, jeździ…:
– srebrnym – statystyczny Polak, stawiający na uniwersalność, ale cieszący się prestiżem i powodzeniem finansowym,
– niebieskim – podobno spokojni i łagodni kierowcy, ceniący sobie relacje z drugim człowiekiem,
– czarnym – charakter władczy,
– czerwonym – charakter dominujący, ale też połączenie wysokiej prędkości z odrobiną szaleństwa,
– szarym, podobnie jak w srebrnym – statystyczny Polak, bo auto popularne i solidne,
– zielonym – łagodny i przestrzegający mocno przepisów drogowych,
– fioletowym – artysta – duża uwaga skupiona na tym, co piękne,
– żółtym – szalony i radosny jednocześnie, jak dziecko
– złotym – niezależny i unikatowy, wyróżniający się w tłumie,
– pomarańczowym – kierowca lubiący być w centrum uwagi i przede wszystkim radosny.

Przyglądając się marce, kolorze i modelu samochodu, można zatem bardzo wiele wyczytać na temat charakteru kierowcy. Jakie ma wykształcenie, zarobki, jakiej jest płci i w jakim wieku. Zatem pokaż mi swoje auto, a powiem Ci kim jesteś – ma jakiś połowiczny sens i czasami sprawdza się w praktyce.

Źródła tekstu:

http://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/najgorsze-maniery-maja-kierowcy-bmw/r2zr9l

https://moto.onet.pl/aktualnosci/co-kolor-auta-mowi-o-wlascicielu/7vck46b

Zdjęcie tytułowe: Pexels.com

One thought on “Marka auta a charakter kierowcy – BMW i MINI

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *