[:pl]mini-challenge-polska

Są takie imprezy, o których wiedzą tylko wtajemniczeni. Ale nie o to w tym chodzi, że trzeba mieć status VIP-a, aby znaleźć się w tym zacnym gronie. Wszystko zwykle zaczyna się od pasji, a w tym konkretnym przypadku od miłości do MINI i wyścigów. MINI Challenge Polska to miejsce spotkań wyjątkowych ludzi, którzy nie tylko chcą sprawdzić swoje umiejętności w byciu kierowcą, ale też stać się częścią historii… historii o samochodach MINI w Polsce.

MINI Challenge UK

Tak, wszystko zaczęło się w Wielkiej Brytanii, zresztą nic dziwnego skoro samochody MINI mają w 100% brytyjskie korzenie. Od kiedy produkcję tych wyjątkowych pojazdów przejęła marka BMW, tak od 2001 roku auta MINI przeżywają swój renesans. Co widać m.in. w ich osiągach na torach wyścigowych.

Wspominając historię MINI Cooper – mały, ale wariat, warto zapamiętać, że pod tą niepozorną maską kryje się mała bestia. MINI JCW jest w stanie spokojnie pokonać, w wymagającym rajdzie, takich konkurentów, jak np. Audi R8 GT4.

Dla potwierdzenia świetnej kondycji MINI, informacja z ostatnich dni – 1 października 2018 roku, zwycięzcą brytyjskich mistrzostw Sunoco 240 Challenge w zmaganiach różnych pojazdów, został 29-letni Szkot Kyle Reid, zasiadający za kierownicą MINI. Podobnie było w 2016 roku, kiedy inny mistrz MINI Challenge Cooper Pro – Max Bladon wygrał mistrzostwa Sunoco 240 Challenge.

Kultowe auta MINI to nie tylko marka sama w sobie, oryginalna estetyka i grono wiernych wielbicieli, ale przede wszystkim ogromne możliwości, z których przyjemnie jest korzystać m.in. na torze wyścigowym. Zresztą fakty w postaci konkretnych zwycięstw mówią same ze siebie. A jak jest u nas w Polsce?

MINI Challenge Polska

Dlaczego by zatem nie przenieść wiedzy i doświadczenia z zachodu na nasze polskie tory wyścigowe? Już przy samych testach możliwości i osiągów modeli MINI John Cooper Works (JCW), taki przejazd po specjalnie do tego przygotowanym torze, to świetna i niezapomniana przygoda. Chcecie zobaczyć, jak radzi sobie MINI na żywo? >>

Oczywiście nie każdym wyprodukowanym oryginalnie modelem, można od razu zdobywać pierwsze miejsca. Wymaga to odpowiednich przygotowań, nakładu czasu i pracy oraz przede wszystkim wiedzy i doświadczenia mechaników. Dobrze stunningowanym MINI JCW można śmiało mierzyć się na torze z większymi konkurentami, takimi jak Subaru, BMW, Mistubishi, Honda czy nawet Porsche. Zobacz, ile pracy trzeba włożyć, aby mieć szansę na wygraną >>

Ale dobra praca zawsze się opłaca, a efektem końcowym często jest zwycięstwo. Zasłużone pierwsze miejsce i puchar dla MINI na torze Silesia Ring w Kamieniu Śląskim >>

W Polsce może torów wyścigowych jest nadal mniej niż np. w UK, choć to na szczęście powoli się zmienia. Ale mimo to jest wiele okazji, aby wziąć udział w zawodach. Samochody MINI Cooper ścigają się m.in. w ogólnopolskim Drive Cup dla aut zabytkowych, youngtimerów i samochodów współczesnych. Więcej na temat imprez organizowanych prze Drive Cup tutaj >>

MINI i jego kobieca strona

Jak samochód jest mały i kompaktowy, to jest to pojazd typowo do miasta dla kobiet. Mimo, że taki mit wciąż pokutuje, choć na polskich drogach coraz więcej Pań zasiada za kierownicą dużo większych SUV-ów, MINI to faktycznie samochód idealny.

Oprócz samej stylistyki i dzikiej przyjemności z jego prowadzenia, MINI sprawia, że coraz więcej kobiet idzie dalej i bierze udział w wyścigach właśnie tym autem.

Nie tylko we Wielkiej Brytanii w MINI Challenge UK startują Panie, również u nas coraz więcej kobiet zgłasza się, aby wypróbować swoich sił na samym torze lub w zawodowej konkurencji (zdjęcie poniżej, za kierownicą MINI – Liliana Augustyniak).

kobieta_w_mini_drive_cup
Źródło: Drive Cup

Chcesz zobaczyć samochody MINI ponownie w akcji? Zapraszamy na najbliższy Drive Cup do Modlina 17 listopada b.r.. Więcej na temat imprezy Drive Cup Modlin znajdziecie tutaj >>

Chcecie być na bieżąco z MINI Challenge w Polsce? Zajrzyjcie na nasz fanpage >>

MINI Challenge Polska >>

Zdjęcie tytułowe: własność MINI Challenge PL[:]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *